Verwerkingsopdracht

Zoek minstens zes toepasselijke foto’s bij het boek Turks fruit. Maak  een fotocollage. Kies vier foto’s uit jouw collage en schrijf er een uitleg bij waarin je duidelijk maakt wat die foto’s te maken hebben met het verhaal.


LeerDoel:

De leerling kan relaties leggen tussen symbolen/plaatjes en inhoud van het boek.

De leerling kan uitleg hierover geven.

 

Waarom is deze opdracht belangrijk: 

De leerling kan op een creatieve manier symbolen uit het boek halen. Leerlingen vinden het leuk om collages en verwerkingsopdrachten te maken waar ze gebruik moeten maken van digitale hulpmiddelen. Dit vergroot hun interesse om een boek te lezen.

 beoordelingsmodel

Collage

  • zes foto’s  (30 punten)
  • Motivatie bij 4 foto (20 punten)

Aantal behaalde punten / 50 x 9 + 1= eindcijfer

 

Uitwerking:

1e foto: Gebit:

Olga kreeg tijdens haar ziekte steeds het gevoel dat haar tanden los zaten in haar mond, door de kanker in haar lichaam. 5 p

2e foto: Rode roos:

De ik figuur stak een rode roos in de billen van Olga toen hij foto’s van haar aan het maken was . 5 p

4e foto: Rode pruik:

Olga kreeg van de ik-figuur een rode pruik toen ze kaal werd door de tumor in haar hersenen. Deze moesten ze aanlaten bij haar begrafenis, zoals ze wenste. 5 p

6e foto:

 

Turks fruit:

Het fruit dat Olga alleen nog lustte omdat het zacht is ,maar wel erg zoet. Ze was bang dat haar tanden los zouden vallen uit haar mond als ze iets hards zou eten, vandaar haar behoefte aan Turks fruit. 5 p

30 punten

 

Score totaal 50 p = 10